Avonturen waarin de échte wereld aanleiding vormt voor het onderwijs

Waarom?

Onderwijs moet weer beter gaan aansluiten bij onze sterk veranderende wereld. Dat kan door de wereld het klaslokaal binnen te brengen en daardoor de klas in de wereld te brengen. Dan wordt leren een avontuur, dan doet het onderwijs er toe, dán ontstaat energie voor leren. Energie voor leerling en leerkracht.

Wat?

Onderwijs avonturen zijn projecten waarin leerkrachten en hun leerlingen gekoppeld worden aan een levensechte avonturier. Door de bijzondere samenwerking ontstaat onderwijs dat betekenisvol, toekomstbestendig, uitdagend, maatschappelijk bewust en bovenal avontuurlijk is. Binnen het curriculum, buiten het gebaande pad.

Wie?

Voor leerkrachten met passie, die hun onderwijs elke dag nóg beter vorm willen geven. Die geen slaaf zijn van lesmethodes, maar zelf de touwtjes in handen nemen om van hun onderwijs voor alle leerlingen een avontuur te maken. Leerkrachten die (net als hun leerlingen) energie krijgen van leren door doen, echt zelf doen.